لیبل

با انواع لیبل آشنا شوید

4/5 - (22 امتیاز)

قطعا نام لیبل ( label ) یا اِتیکِت (etiquette) تا به حال به گوشتان خورده است. به طور کلی به کاغذ یا برچسبی که روی اجناس مختلف چسبیده و یا دوخته میشوند. برچسب کاغذی در واقع وسیله ای است که یک طرف آن دارای چسب و طرف دیگر آن از کاغذ روغنی ساخته شده که جهت پرینت به کارمی‌رود و میتوان از آن برای چاپ هرگونه اطلاعات مورد نیاز برروی انواع کالاهای مصرفی بهره برد. در دنیای امروز برچسب کاغذ موارد استفاده‌ی بسیاری دارد. در ادامه به شرح مزایای برچسب و کاربرد آن میپردازیم.

موارد استفاده از لیبل

  • کاربرد لیبل در صنایع غذایی: درواقع مهم ترین کاربرد آن استفاده از آن در صنایع غذایی (اعم از گوشت و لبنیات ،میوه و سبزیجات بسته بندی شده و یا حتی اقلامی که به صورت باز به دست مصرف کنندگان میرسد ) میباشد. اگرتجربه ی خرید از هایپرمارکت ها و یا فروشگاه های زنجیره ای را داشته باشید قطعا برچسب های کاغذ را بر روی بسته بندی مواد غذایی دیده اید که برای درج نام، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و یا قیمت برروی محصول چسبانده شده اند. چسباندن برچسب بر روی محصولات غذایی به عنوان راهنما باعث میشود مصرف کننده دسترسی بهتر و سریعتری به اطلاعات مورد نیاز در مورد کالای مصرفی داشته باشد.همچنین زدن این برچسب ها فضای بسیار کمی از محصول را اشغال میکند و خدشه ای به ظاهر محصول شما از نظر بصری وارد نمیکند.
  • کاربرد لیبل دروسایل الکتریکی و دیجیتالی: استفاده از برچسب کاغذی در وسایل دیجیتالی مانند گوشی موبایل، تبلت، لبتاب و وسایل الکتریکی مثل یخچال، ماکروفر، لباسشویی و …امروزه طرفداران زیادی دارد. اگر نسبت به وسایل الکتریکی خود حساسیت زیادی دارید با استفاده از کاغذ پشت چسب‌دار میتوانید بدون آسیب زدن به بدنه ی اشیا هرگونه متن راهنما یا اطلاعات دلخواه خود که لازم است روی محصول درج شود را چاپ کنید و نگران جدا کردن آن از روی کالا نباشید چرا که کاغذ پشت چسبدار به همین منظور طوری طراحی شده تا هرزمان که بخواهید، بتوانید آن را به راحتی از روی اشیا بدون هیچ اثری از چسب جدا کنید. همچنین یکی از موارد مهم کاربرد آن جهت درج و نمایش میزان انرژی مصرفی وسایل الکتریکی میباشد که در هنگام خرید ،خریداران توجه زیادی به آن دارند.
  • استفاده ازبرچسب کاغذ در فروشگاه های آنلاین: اگر قصد فروش کالای خود را به صورت آنلاین و غیر حضوری دارید ما به شما توصیه میکنیم که حتما از برچسب بر روی محصولات خود استفاده کنید. درهنگام عرضه ی چند کالا با بسته بندی یکسان زدن برچسب برروی محصول باعث میشود امکان تشخیص کالا و دسترسی بهتر به مشخصات کالا در نگاه اول برای خریدار محیا شود.همچنین استفاده ازبرچسب کاغذ در هنگام بسته بندی درصد گم شدن و بروز خطا درساعت های شلوغی کار شمارا تا حد خیلی زیادی کاهش میدهد.
  • استفاده از لیبل درخدمات حمل و نقل: یکی از مواردی که برچسب‌های کاغذی درآن کاربرد بسیار دارند خدمات باربری و حمل و انتقال است. میدانید که هرروزه بسته های زیادی توسط پست و دیگر شرکت های باربری به تمامی شهرهای کشور عرضه میشود که هرکدام بسته بندی جداگانه ای دارد. استفاده از برچسب کاغذ وچاپ نام بِرَند شما برروی بسته بندی در هنگام تحویل کالا به این شرکت‌ها باعث میشود بسته شما با اطمینان بیشتری به محل مورد نظرتان ارسال شود و همچنین ظاهربهتری را هنگام تحویل در نظر تحویل گیرنده به ارمغان بیاورد.

حال که با فواید این محصول و موارد استفاده از برچسب کاغذ آشنا شدید نکاتی وجود دارد که در هنگام خرید اتیکت و برچسب های پشت چسبدار باید به آنها دقت داشته باشید. که در این جا به مهم ترین آنها میپردازیم:

لیبل کاغذی

حتما بخوانید : مرکز فروش لیبل در تهران

هنگام خرید لیبل باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  1. سایز : برچسب های کاغذی در انواع متنوعی طراحی شده اند که در ادامه به آنها میپردازیم اما باید بدانید که یکی از مهم ترین تفاوت، سایز آنها است. باید درهنگام خرید دقت کنید که قصد شما از خرید برچسب کاغذ برای چه میباشد. اگر کالای شما از نظر سایز کوچک و یا خیلی بزرگ است باید برچسبی را تهیه کنید که کارایی مورد نظرتان را داشته باشد و همچنین در نظر داشته باشید که قصد چاپ چه مشخصات و یا اطلاعاتی را دارید و با توجه به فضای موجود و فضای مورد نیاز خود اقدام به تهیه آن کنید.
  2. تعداد ردیف ها: اگر نمونه های برچسب کاغذ را دیده باشید میدانید که برچسب ازنظر تعداد ردیف برچسب با هم متفاوت هستند. پس دقت کنید که چه نوع برچسبی برای کار شما مناسب میباشند.
  3. جنس : جنس کاغذ یکی از مواردی است که باید در هنگام خرید به آن توجه زیادی کرد.برچسب های کاغذی دارای چسبندگی های متنوعی هستند که میتوانید با توجه به نیاز خود آن را تهیه کنید. برای مثال اگر میخواهید برای مدت طولانی از لیبل روی محصول خود اسفاده کنید باید محصولی با چسبندگی قوی تری را انتخاب نمایید .برچسب های کاغذی عمدتا از کاغذ گلاسه در دو نوع مات و براق ساخته شده اند.علت استفاده از کاغذ گلاسه در لیبل ها ،قدرت جذب بالای جوهر و همچنین ضد آب بودن است که کیفت برچسب را در دراز مدت حفظ میکند. این نوع محصولات در دو نوع هاتملت ( پر چسب ) و آکرونال ( کم چسب ) تولید میشوند.
  4. رنگ: برچسب های کاغذ در رنگ های مختلف تولید میشود تا بتوانید با خیال راحت با توجه به سلیقه شخصی خود و برای هرنوع محصولی که مد نظر دارید به راحتی آن را تهیه کنید.
  5. انتخاب پرینتر لیبل زن: طبیعتا شما برای استفاده از لیبل و چاپ اطلاعات مورد نیازتان بر روی برچسب های کاغذی نیاز به یک پرینتر مناسب دارید. امروزه با توجه به سایزهای مختلف ،لیبل پرینتر در انواع متنوع تولید میشوند. شما میتوانید بسته به مقدار حجم چاپ خود در طول روز پرینتری را انتخاب کنید که پاسخگوی نیاز شما برای استفاده بهتر باشد.

انواع لیبل

برچسب های پشت چسب‌دار در صنایع گوناگون کاربرد های مختلفی دارند از این رو در انواع متعددی تولید میشوند که از نظرمیزان مقاومت، قدرت چسبندگی، میزان انعطاف پذیری، سایز و جنس کاغذ با هم متفاوت اند. با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با انواع برچسب آشنا کنیم.

  1. برچسب متال (metal)
  2. برچسب پی وی سی (pvc)
  3. لیبل سکوریتی یا لیبل گارانتی( برچسب امنیتی )
  4. برچسب کاغذی ( لیبل کاغذی )

حتما بخوانید : قیمت لیبل متال

لیبل اموال

لیبل متال ( metal)

یکی از با کیفیت ترین انواع لیبل برچسب متال است که در رنگ نقره ای تولید میشود. لیبل متال در مقایسه با لیبل های دیگر از مقاومت و کیفیت بالاتری برخوردار است به همین دلیل جزو برچسب های پرطرفدار دربین متقاضیان برچسب های پشت چسب‌دار است.

ویژگی های لیبل متال

  • جنس برچسب متال از فلزآلومینیوم است که دارای کیفیت چاپ مطلوبی میباشد و از انعطاف خوبی برخورد است.همچنین قابلیت برش در اشکال مختلف را دارد تا بتوانید در هر سایز و طرحی که مدنظردارید آن را خریداری کنید.
  • برچسب متال در مقابل نور خورشید مقاوم است. در بین برچسب ها، متال از قدرت بالایی در تحمل دما برخوردار است به طوریکه چسبندگی خود را درسردترین محیط ها تا دمای منفی 40 درجه وگرم ترین محیط ها تا دمای 220 درجه سانتیگراد حفظ میکنند.
  •  لیبل متال همچنین در مقابل خط و خش مقاوم است و به دلیل ضدخش بودن طی گذشت زمان و استفاده مدام از آن، ظاهر خود را حفظ میکند.
  • از دیگر ویژگی های برچسب متال که آن را نسب به نمونه های دیگر متمایز میکند دوام بالا دربرابر رطوبت است. لیبل متال درهنگام برخورد با مایعات آسیب نمی بیند.
  • ازمزایای برچسب متال میتوان به قدرت چسبندگی بالای آن اشاره کرد.
  • چاپ برروی این محصول به وسیله ی پرینتر حرارتی صورت میگیرد و از کیفیت چاپ بالایی برخوردار است.
  • لیبل متال در انواع تک ردیفه،دو ردیفه و یا سه ردیفه عرضه میشود و درابعاد دلخواه قابل سفارش میباشند.

دریک نگاه کلی 
برچسب متال از نظر مقاومت در برابر حرارت، رطوبت و ساییدگی از کیفیت بالایی برخوردار است. قدرت چسبندگی زیاد و کیفیت چاپ بالایی دارد از این رو نسبت به دیگر انواع لیبل پشت چسبدار از قیمت بالاتری برخوردار است.

لیبل پی وی سی(pvc)

این لیبل ها محصولاتی هستند از جنس پی وی سی که کیفیت بالایی دارند. همانطور که میدانید pvc یا همان پلی وینیل کلراید یکی از پرکاربردترین محصولات صنعت پتروشیمی است که علاوه بر قیمت مناسبی که دارد از استحکام بالایی برخوردار است از این رو از آن برای ساخت برچسب کاغذی استفاده میشود.

ویژگی های برچسب پی وی سی 

  • لیبل پی وی سی از جمله محصولات با دوامی است که در برابر رطوبت و مایعاتی مانند آب، آسیب نمیبیند و شکل و ظاهر خود را حفظ میکند.
  • اگر زیبایی و ظاهر برایتان از اهمیت زیادی برخورداری است برچسبهای پی وی سی انتخابی مناسب برای شماست. چرا که در اندازه و اشکال متنوعی قابلیت تولید دارد و نسبت به نمونه های دیگر ظاهر بهتری را از لحاظ بصری برای شما به ارمغان می آورد.
  • برچسب پی وی سی با توجه به جنس آن ،جزو لیبل ارزان به شمار میرود و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.
  • در برابر ساییدگی و خط و خش مقاوم هستند و برای استفاده ی طولانی مدت بسیار مناسب اند و ظاهر خود را حفظ میکنند.
  • برچسب پی وی سی تحمل دمای نسبتا بالایی دارند و تا دمای 70 درجه سانتیگراد چسبندگی خود را از دست نمیدهند.
  • در رنگ های متنوع و همچنین رنگ سفید قابل سفارش است و میتوانید هرگونه طرح یا متن را با رنگ دلخواه برروی آن چاپ کنید.

در یک بررسی کلی این محصول از نظر کاربرد،کیفیت ،و از نظر قیمت جزو لیبل های به صرفه و پرکاربرد در صنایع گوناگون محسوب مشود.

لیبل پی وی سی

حتما بخوانید: فروش لیبل پی وی سی (PVC) به صورت عمده

لیبل سکوریتی ( لیبل امنیتی )

این برچسب جهت گارانتی کردن محصول به کارمیرود و امنیت محصول را از چند نظر حفظ میکند. از جمله این که گارانتی محصول تا زمان مشخص شده سالم میماند و هرگونه تغییر در گارانتی درصورت دستکاری به راحتی مشخص میشود. همچنین به مصرف کننده درمورد سالم بودن و معتبر بودن کالا این اطمینان را میدهد که کالا قبلا استفاده نشده است و تقلبی نمیباشد. برچسب گارانتی یا برچسب سکوریتی خود به چند دسته تقسیم میشوند: که شامل لیبل وُید ، لیبل خردشونده، لیبل هولوگرام و لیبل شبرنگ میشود.

  • لیبل وُید: یکی از انواع پرکاربردِ برچسب سکوریتی میباشد که جهت استفاده برروی مقوا، سلفون، جعبه و همچنین محصولات پلاستیکی به کار میرود. لیبل VOID چسبندگی بالایی دارد و هنگام جداسازی از خود اثری برجا میگذارد که مشخصه ی تغییر در محصول میباشد. این اثر ممکن است به صورت شطرنجی روی کالا ظاهر شود و یا پس از جداسازی برچسب کلمه‌ی VOID برروی محصول به جا بماند. برچسب امنیتی وید کاربرد های فراوانی دارد ازجمله استفاده برروی بسته بندی محصولات، جهت نشان دادن گارانتی اصالت کالا و اصل بودن کالا،و همچنین جهت پلمپ درب نیز استفاده میشود. لیبل وید تا دمای 80 درجه سانتیگراد مقاومت دارد و چسبندگی خود را از دست نمیدهد.همچنین از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.
  • لیبل خرد شونده ( لیبل گچی ): یکی دیگر از پرکاربرترین انواع برچسب امنیتی، در مواردی استفاده میشود که ما قصد جدا کردن آن از محصول را نداشته باشیم چرا که این نوع برچسب ها قابلیت جداشوندگی ندارند و در صورت جدا سازی به صورت یکدست ازمحصول یا محل مورد نظر جدا نمیشود. این محصول به رنگ سفید مات است و از کیفیت چاپ بالایی برخوردار است. از مهم ترین موارد کاربرد برچسب خرد شونده میتوان به زدن لیبل اموال، لیبل بسته بندی موبایل و وسایل دیجیتالی و گارانتی قطعات ریز اشاره کرد.
  • لیبل هولوگرام: لیبل های هولوگرام در طیف های رنگی مختلف قابل چاپ هستند و از ظاهر زیبایی برخوردارند و در اندازه ها و اشکال گوناگون تولید میشوند.حساسیت بالای برچسب امنیتی هولوگرام در برابر مخدوش شدن و مقاومت بالا در برابرحرارت ،امکان استفاده از آنرا در موارد زیادی ازجمله استفاده جهت گارانتی اصالت کالا و یا پلمپ کالا درهنگام فروش میسر کرده است.
  • لیبل شبرنگ: همانند لیبل های امنیتی دیگر است که سطحی براق دارد با این تفاوت که با قابلیت شبرنگ بودن در مواردی اضطراری مورد مصرف قرار میگیرد که وضوح نمایش اطلاعات مورد نظر در شب برای مصرف کننده مهم باشد.

برچسب اسکرچ

به راحتی قابل خراشیدن با ناخن دست میباشد و برای مواردی همچون کاور کردن و پوشاندن رمز شارژ،کدهای امنیتی،رمزهای قرعه کشی یا کد تخفیف استفاده میشود. لیبل اسکرچ غالبا در رنگ طوسی تولید میشود و قابلیت چاپ طرح دلخواه شما را دارد.