خصوصیات و کاربرد لیبل آزمایشگاهی

خصوصیات و کاربرد لیبل آزمایشگاهی

5/5 - (1 امتیاز)

رده پای لیبل ها در همه جا قابل مشاهده است! امروزه نمی توان محصولی را پیدا کرد که لیبل بر روی آن درج نشده باشد. این برچسب ها که در جهت ثبت اطلاعات بر روی کالا قرار می گیرند به انواع و مدل های مختلفی تقسیم بندی می شوند که یکی از آنها لیبل آزمایشگاهی است. این برچسب های پرکاربرد مناسب برای مصارف پزشکی، داروسازی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها و … هستند که از لحاظ جنس و همچنین ابعاد دارای انواع مختلفی می باشند. این برچسب ها در محیط های آزمایشگاهی با قرار گرفتن بر روی ظروفی که حاوی نمونه های بیمار هستند قابل استفاده اند و معمولاً با شرایط مقاوم سازی بالا در برابر گرما، یخ زدگی، بخار و … ساخته می شوند.

در مقاله خصوصیات و کاربرد لیبل آزمایشگاهی در نظر داریم تا شما را با این لیبل های پرکاربرد و پرفروش آشنا سازیم تا راهنمایی در جهت خرید بهتر برای شما مورد استفاده قرار گیرد. فراموش نکنید که هر لیبلی قابلیت مصرف و استفاده در آزمایشگاه ها و مراکز انتقال خون را ندارد. جهت شناخت این محصول بهتر است که با ما همراه شوید.

خصوصیات لیبل آزمایشگاهی را بشناسیم!

لیبل های آزمایشگاهی نمونه ای از برچسب های با کیفیت و مقاوم بالا هستند که در سایز و رنگ های مختلف با توجه به نیاز مصرفی خریداران قابل تولید می باشند. این لیبل ها در مقابل خراشیدگی مقاوم و در اثر برخورد با الکل دچار تغییر رنگ نمی شوند همچنین به گونه ای ساخته شده اند که در حرارت سانتیرفیوژ جدا نگردند. فراموش نکنید که مهم ترین نکته در زمان خرید این برچسب ها توجه به چسب شان است که از نوع هاتملت باشد یا آکرونال. در نمونه های کم چسب آن ها می توان به راحتی برچسب را از روی لوله‌ های آزمایشگاهی شیشه‌ ای و پلاستیکی و همچنین قطعات دوار جدا کرد.

کاربرد اصلی برچسب آزمایشگاهی جهت درج اسم و مشخصات آزمایش دهنده است.

در سازمان انتقال خون نیز از این برچسب ها در جهت قرار گرفتن گروه خونی، تاریخ دریافت خون، میزان پلاکت، بارکد و … استفاده می نمایند.

انواع لیبل آزمایشگاهی قابل استفاده در مراکز

تقسیم بندی لیبل های آزمایشگاهی به قرار زیر است:

لیبل آزمایشگاهی پی وی سی: مقاومت در این لیبل ها بالاست به گونه ای که در تعریفی که از آن ها می شود باید به استقامت در برابر رطوبت، مقاومت در برابر عوامل محیطی و همچنین حفظ خواص تا دمای منفی 40 درجه سانتی گراد اشاره کرد. این لیبل ها به راحتی از روی لیبل کنده می شوند و در محل دیگر و بر روی محصول دیگر قابل استفاده اند. چاپ این لیبل ها بر اساس ریبون است که می توان متناسب با لیبل، ریبون وکس رزین و ریبون رزین را انتخاب نمایید.

حتماً بخوانید: لیبل PVC

لیبل حرارتی آزمایشگاهی که به نسبت لیبل پی وی سی آزمایشگاهی ارزان تر است، بدون نیاز به ریبون قادر است تا عملیات چاپ را انجام دهد. ماندگاری چاپ این لیبل ها به نسبت پایین تر و استقامت شان نیز کمتر است. مقاومت آن ها طوری بوده که با قرار گرفتن در برابر نور خورشید دچار تغییر رنگ می شوند.

نکته* به لیبل حرارتی که جدا کردن آن امکان پذیر و چسباندن اش در محل دیگر وجود دارد، Remove label می گویند.

لیبل حرارتی آزمایشگاهی

لیبل های آزمایشگاهی همچنین از نظر چسب به دو نوع پرچسب و کم چسب تقسیم بندی می شوند که در نوع کم چسب آن ها، برچسب به راحتی کنده شده و با جابجایی راحت و جایگذاری مجدد روی محصول دیگر استفاده می شود. در مدل های پرچسب که چسب هاتملت است، برچسب به راحتی از روی سطوح قابل جدا شدن نیست. معمولاً مراکزی که از لوله های یکبار مصرف استفاده می کنند، این لیبل ها برای آن ها کاربردیست.

پیشنهاد می شود تا مطالعه ای از بابت برچسب حرارتی داشته باشید.

همانطور که پیشتر در بالا اشاره نمودیم، این برچسب ها تقریباً قابلیت تولید در انواع سایز ها را دارند که از رایج ترین ابعاد آن ها باید به لیبل آزمایشگاهی 25×35، برچسب آزمایشگاهی 40×50 و لیبل آزمایشگاهی 40×60 اشاره نمود.

توجه* برچسب های آزمایشگاهی سفارشی سازی در ابعاد، شکل و طرح های مختلف اند.

برچسب آزمایشگاهی مناسب خود را از کجا تهیه کنیم؟

رونق فروش این محصولات در بازار موجب شده تا مراکز بی شماری به دنبال ارائه این برچسب ها به مشتریان باشند که یکی از این مراکز معتبر، فروشگاه آنلاین لیبل لند است. لیبل لند از جمله فروشگاه های تخصصی در زمینه فروش انواع لیبل و ریبون در کشور است که عرضه این کالا ها را برای مشتریان به صورت تک و عمده با بهترین قیمت در نظر می گیرد. می توانید جهت خرید انواع لیبل آزمایشگاهی در ابعاد موجود و سفارشی از این مرکز معتبر اقدام به خرید نمایید. کارشناسان فروش ما آماده ارائه هر نوع راهنمایی های لازم در خصوص خرید این محصولات به شما هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.