فروش عمده کاغذ رول حرارتی

فروش عمده کاغذ رول حرارتی

3.7/5 - (3 امتیاز)

لیبل لند، یک مجموعه بزرگ در زمینه ی فروش عمده کاغذ رول حرارتی در کشور است که این اقلام را با بهترین قیمت به فروش می رساند. حتی این امکان را برقرار ساخته تا به صورت تکی نیز این کالاها را بتوان خرید کرد. ولی قبل از خرید ابتدا بهتر است که یکسری توضیحات لازم درباره ی این کالا را به شما بدهیم تا آشنایی بیشتر و انتخاب بهتری را پیش رو داشته باشید.

کاغذ رول حرارتی Thermal paper، نوعی کاغذ است که بدون نیاز به جوهر قادر است تا با گرمای ایجاد شده از سمت دستگاه لیبل پرینتر، عملیات چاپ را انجام دهد. بر روی این کاغذ لایه ای شیمیایی تشکیل شده که در اثر حرارت، این لایه به رنگ مشکی و یا قرمز بر روی کاغذ تغییر رنگ می دهد. این کاغذ ها بیشتر مناسب برای استفاده در دستگاه‌های ATM، دستگاه‌ های پوز، صندوق‌های فروشگاهی و غیره هستند که متن و تصویر را با وضوح و شفافیت بالایی به همراه کیفیت و سرعت زیاد چاپ می نماید. این کاغذ نرم و انعطاف پذیر مناسب برای استفاده در دستگاه های ارزان و سبک است که با هزینه کم و خروجی با دوام بالا می توان از آن در مصارف بسیار بهره گرفت.

کاغذ رول حرارتی از رنگ و سازنده هایی که به گرما حساس هستند، ایجاد شده که در فرآیند تولید، بسته به تولید کننده، این رنگ ها و توسعه دهندگان، به روش های مختلف بر روی کاغذ اعمال می شوند. سطح کاغذ حرارتی را مخلوطی از رنگ و آرایه پوشانده که این آرایه ترکیبی از مواد و رنگ متغیر به نام فلوئوران است. زمانیکه کاغذ در دمای بالاتر از ذوب خود قرار بگیرد، واکنش اسید با رنگ متغیر سبب می گردد تا کاغذ از حالت بی رنگ به حالت رنگی تغییر یابد. ( اسید واکنس دهنده در کاغذ حرارتی، بیفتول ای است.) در معرض گرما پوشش بیشتر به رنگ سیاه تغییر می یابد که البته در بعضی از مواد آبی و قرمز نیز بکار می رود.

انواع کاغذ رول حرارتی

کاغذ رول حرارتی به سه گروه رول حرارتی 54 میلیمتری، 57 میلیمتری و 80 میلیمتری تقسیم بندی می شود که کاغذ حرارتی 54 میلیمتری مناسب برای استفاده در ترازوهای دیجیتال و پوزهای بانکی است و 57 میلیمتر نیز جهت بکار رفتن در صندوق فروشگاهی و پرینتر ترازو می باشد. نوع 80 میلیمتری آن نیز برای فیش پرینتر ها در فروشگاه ها پرکاربرد خواهد بود.

همه ما بی شک این اقلام را از نزدیک دیده ایم شاید بگویید کجا؟ از فروشگاه گرفته تا رستوران، سوپرمارکت و دستگاه های عابر این کاغذ ها را دریافت کرده ایم. این محصولات به دور بویین پیچیده شده است که بدون جوهر می توانند عملیات چاپ را با استفاده از حرارت چاپ کنند.

امروزه به دلیل کیفیت و دقت چاپ بالا، تقاضا برای خرید این اقلام به شدت زیاد است. همچنین قیمت مناسبشان، در پرفروش بودن آن ها بی تأثیر نیست. حساسیت این کاغذ ها بسیار بالاست و به خاطر همین حساسیت بالا نیاز به مراقبت های بیشتر و خاص تری هم دارند.

رول حرارتی از لایه پوشش بالایی، لایه حرارتی، زیر لایه، کاغذ پایه و لایه پوشش پایینی شکیل شده که لایه پوشش بالایی در جهت حفظ متون یا تصاویر چاپ شده در برابر سایش، آب، رطوبت و .. بکار می رود. لایه حرارتی از اصلی ترین اجزای چاپ بوده که فرآیند چاپ تصویر و متن را انجام می دهد. در واقع پرینتر حرارت را به این نقطه منتقل می سازد.

زیرلایه تضمین کننده ی حساسیت لایه حرارتی بوده که در جهت افزایش کیفیت تصاویر بکار رفته است. همچنین این بخش مانع از انتقال حرارت به کاغذ می شود.

کاغذ پایه با موجود بودن در ضخامت های مختلف، موجب ایجاد ویژگی هایی نظیر ضخامت، وزن، اضافی و … برای کاغذ می شود. لایه پوشش پایینی نیز در جهت محافظت کاغذ در برابر روغن، الکل و غیره کارایی دارد.

حتما بخوانید: لیبل حرارتی چیست؟

کاغذ رول حرارتی

فواید و مزیت های رول حرارتی

  • در وهله اول باید به این موضوع اشاره نماییم که کیفیت چاپ و همچنین دوام آن با استفاده از این کاغذ ها بیشتر است.
  • احتمال کمی وجود دارد که این کاغذ ها در دستگاه پرینتر گیر کنند.
  • چون چاپ بر روی این اقلام با استفاده از حرارت صورت می پذیرد، در نتیجه چاپ حرارتی یکی از بی سرو صدا ترین چاپ ها خواهد بود.
  • رول حرارتی بهترین گزینه و انتخاب برای چاپ بارکد و رسید در فروشگاه می باشد.
  • مزیت مهم دیگر این اقلام سرعت چاپ بالای آن هاست که قابل توجه است.
  • کاربرد: از این کالا ها برای استفاده در کارت خوان، ترازو های دیجیتال، رستوران، سوپر مارکت، ماشین حساب، نسخه های پزشکی و … می توان بهره برد.

دانستنی های لازم در خصوص کاغذ حرارتی

توجه داشته باشید که کاغذ حرارتی نیاز به مراقبت هایی دارد تا بتواند کیفیت چاپ خود را حفظ کند، از جمله اینکه نباید در معرض نور خورشید قرا بگیرد. قرار دادن آن ها در جای خشک و خنک بهترین گزینه است. همچنین از تماس کاغذ با روغن، الکل، اشعه UV و … هم خودداری نمایید.

خب تا اینجا با روش نگهداری کاغذ رول حرارتی آشنا شدید. حال بهتر است نکاتی در خصوص انتخاب درست این محصولات هم داشته باشیم. اول اینکه انتخاب یک برند معروف و مشهور حائز اهمیت است چرا که کیفیت و مرغوبیت محصول حفظ می شود و با قرار گرفتن در دستگاه پرینتر، کمترین آسیب را به دستگاه می رساند.

کاغذ باید فاقد پرز بوده و ضخامت کمی داشته باشد تا عمر دستگاه شما افزایش یابد. اگر ضخامت کاغذ استاندارد نباشد در واقع سبب می شود تیغه برش چاپگر کنده شود. از کیفیت چاپ نیز غافل نشوید.

حتما بخوانید: قیمت کاغذ حرارتی هانسول کره

لیبل لند مرکز فروش عمده کاغذ رول حرارتی

همانطور که در بالا بدان اشاره نمودیم می توانید در خصوص خرید کاغذ رول حرارتی به صورت تک و یا عمده به لیبل لند، متخصص در زمینه ی فروش انواع لیبل و ریبون و کاغذ حرارتی مراجعه نمایید. چنانچه در خصوص خرید نیاز به راهنمایی های لازم دارید، قادر خواهید بود تا از ما مشاوره رایگان دریافت کنید. ما در کنار شما هستیم تا بهترین ها را تقدیمتان نماییم به همین منظور پیشنهاد می کنیم که در زمان خرید از برند های هانسول، کوهلر، جامبو و فونیکس غافل نشوید.

در کنار کاغذ حرارتی می توانید از سایر محصولات دیگر یعنی انواع لیبل ( کاغذی، اموال، متال و پی وی سی) و ریبون ( وکس، وکس رزین، رزین و سوپر رزین) دیدن نمایید و حتی مطالب مورد نیاز در خصوص آشنایی با هر نوع از این محصولات را مطالعه نمایید.