چاپ لیبل

نکاتی که باید هنگام چاپ لیبل بدانیم

5/5 - (1 امتیاز)

در هنگام چاپ لیبل رعایت یک سری قوانین و نکات لازم و ضروری است تا بتوانید خروجی با بالاترین کیفیت را دریافت نمایید. در واقع در نظر داریم تا در این مقاله نکاتی که باید هنگام چاپ لیبل بدانیم را برای شما بیان نماییم.

لیبل ها معمولاً با توجه به نوع و مدل های مختلفی که دارند، برای مصارف متفاوت و چسباندن بر روی انواع محصولات بکار می روند. لیبل ها بر اساس کاربری مختلف به انواع کاغذی، پی وی سی، اموال و متال تقسیم بندی می شوند. لیبل یا همان برچسب، با چسبانده شدن بر روی کالا که می تواند حاوی اطلاعاتی نظیر مشخصات یک کالا باشد، محصول را معرفی می کند. بازگو کردن اطلاعات کامل محصول باعث می شود تا مصرف کننده تصمیم نهایی را در خصوص خرید آن بگیرد. این اطلاعات می تواند حاوی مشخصاتی در خصوص محصول، درباره شرکت، اطلاعات تماس، بارکد، نام برند و …. باشد.

شما توانایی این را دارید که به هر شکلی که در نظر دارید، لیبل خود را تولید کنید. رنگ، نوع نوشته و … تأثیر زیادی در معرفی محصول تان به بیننده دارد، بنابراین لازم است تا در انتخاب خود به یکسری نکات لازم توجه بسیار داشته باشید. در ادامه به طور واضح تر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

لیبل

لیبل زدن بر روی محصول چه اهمیت خاصی دارد؟

با لیبل زدن بر روی محصولات توجه مشتریان را جلب و فروش خود را افزایش دهید!

از کاربرد های اصلی و شاید دلایل اولیه کاربران برای برچسب زدن بر روی محصولات خود همین موضوع باشد. شما با برچسب زدن کالا هایتان در واقع نظر مشتریان را به سمت محصول جلب می کنید پس لازم است تا قبل از انجام این کار به این نکته توجه داشته باشید که واقعاً چه نکاتی می تواند عامل جذب متقاضیان به خرید محصول شود؟ توجه به رنگ ها، جملات تجاری و … نقش مهمی در این زمینه دارد.

با زدن برچسب بر روی محصول درک کاملی از کالا را به مصرف کننده بدهید!

طبقه بندی محصولات از عمده دلایل استفاده از لیبل هاست. در واقع این برچسب ها هستند که تمایز کالا ها را نسبت به یکدیگر نشان می دهند. به عنوان مثال شما می توانید با کمک لیبل ها به مشتریان خود نشان دهید که شامپوی تولید شده در چه طبقه ای قرار دارد، خشک، نرمال و یا چرب؟

با کمک لیبل ها، شناخت ذهنی از محصولات برای خریداران ایجاد نمایید! لیبل ها باعث جدا شدن و شناخت یک محصول از محصول دیگر می شوند.

توجه به نوع لیبل و ساختار آن و یا توجه به محصولی که قرار است لیبل بر روی آن قرار گیرد از اصلی ترین نکات قبل از چاپ لیبل می باشد. آیا قرار است تا از لیبل در محیطی با حرارت بالا استفاده شود یا خنک؟ محصولی که قرار است برچسب بر روی آن چسبانده شود در معرض رطوبت و تماس با آب قرار دارد یا خیر؟ تمامی این عوامل و سایر نکات همواره از دلایل اصلی در زمان خرید، حتی چاپ label در نظر گرفته می شود که باید بدان توجه نمود. به همین منظور شناخت انواع لیبل و ریبونی که قرار است با آن عملیات چاپ انجام است از نکاتی ست که باید هنگام چاپ لیبل بدانیم، همراه ما باشید تا شما را با مدل های مختلف آن ها آشنا سازیم.

شناخت لیبل، اولین نکته مهم در چاپ

لیبل ها با توجه به کاربرد های مختلفی که در لوازم یدکی خودرو و قطعات ماشین، صنایع ساختمانی، فناوری ها پیشرفته، لوازم خانگی و … دارند به انواع:

  • لیبل کاغذی
  • لیبل پی وی سی
  • لیبل متال
  • لیبل اموال
  • و لیبل حرارتی تقسیم می شود. این لیبل ها رایج ترین شکل برچسب های موجود در بازاراند.

برچسب کاغذی یکی از متنوع ترین و ارزانترین لیبل موجود در بازار که در مدل های مختلف مات، گلاسه و نیمه گلاسه قرار دارد و به شکل معمولی و برچسبی عرضه می شود. این برچسب ها به نسبت دیگر لیبل های موجود در بازار عمر کمتری دارند بنابراین شرایط نگهداری شان باید خشک و پاکیزه باشد.

برچسب پی وی سی با مقاومت خوبی که در برابر باد و باران، آفتاب، کشیدگی و … دارند، پرکاربرد برای لوازم برقی و خودرو سازی خواهند بود. این محصول در دو مدل مات و براق تولید شده و از جنس پلاستیک است.

برچسب متال از جمله لیبل هایی ست که قدرت چسبندگی خوبی در بین سایرین دارد. متال با مقاومت عالی که در برابر دما و انواع حلال ها دارد، یکی از پرطرفدار ترین گروه لیبل ها معرفی می شود. این برچسب ها اگر چه قدرت چسبندگی بالایی دارند ولی بر روی کالاهایی نظیر پارچه، لاستیک های نرم و … به سختی عمر می کنند که جهت ساده تر کردن این کار پیشنهاد خرید لیبل بک متال است تا دغدغه و نگرانی از بابت کنده شدن آن ها نداشته باشید.

برچسب اموال با ضخامت بالایی که ساخته می شود تقریباً کندن آن از روی جسم غیر ممکن است و در صورت کنده شدن هم به شکل سالم جدا نمی شود. این برچسب ها طول عمر بالایی دارند و به راحتی قابل نصب اند به شکلی که با ویژگی امنیتی سکوریتی کار پیگیری را راحت می کنند.

برچسب اموال

لیبل حرارتی از جمله برچسب هایی هستند که بدون نیاز به ریبون و با توجه به حرارتی که هد دستگاه لیبل پرینتر منتقل می کند، کار چاپ را انجام می دهد. کیفیت نوشته اگر چه بر روی این لیبل بالاست ولی طول عمر کمی دارد.

جهت آشنایی بهتر با این لیبل ها و مشخصه های تکمیلی هر کدام می توانید به مقاله با انواع لیبل آشنا شوید، مراجعه نمایید.

بعد از شناخت لیبل ها مهم ترین گام بعدی، آشنایی با انواع ریبون هاست، در واقع این محصولات اصلی ترین نقش را در چاپ لیبل ایفا می کنند که لازم است تا متناسب با لیبلی که برای چاپ انجام می شود، ریبون آن را انتخاب نمایید.

ریبون ها به 4 گروه ریبون وکس، ریبون وکس رزین، ریبون رزین و ریبون سوپر رزین تقسیم بندی می شوند.

ریبون وکس با کیفیت چاپ بالا و ماندگاری چاپ پایین مناسب لیبل کاغذی است. ریبون وکس از ارزانترین ریبون های موجود در بازار معرفی می شود.

ریبون وکس رزین ماندگاری بهتری نسبت به ریبون وکس دارد و می تواند مناسب برای برچسب کاغذی، pvc و متال باشد.

ریبون رزین با ماندگاری چاپ فوق العاده و کیفیت عالی که در وضوح و شفافیت نوشته دارد، ایده آل برای لیبل پی وی سی، متال و اموال خواهد بود. این ریبون در مقابل سایش، حرارت، سرما و گرما، دمای بالا، آب و … به خوبی از خود مقاومت نشان می دهد.

ریبون سوپر رزین را پرچمدار خانواده ی رزین می دانند چرا که مقدار رزین بکار رفته در این ریبون بسیار بالاست که مناسب برای استفاده در موارد خاص مانند صنایع پزشکی، شیمیایی، خودروسازی و … خواهد بود. این ریبون در مقایسه با 3 مدل قبل، بسیار گران است. 

جهت آشنایی بیشتر با این محصولات مطالعه مقاله انواع ریبون و ویژگی های آن ها پیشنهاد می شود.

ریبون رزین

حرفه ای طراحی کنید!

قبل از انجام کار چاپ، بهتر است تا به شکل حرفه ای طراحی برچسب انجام شود.

لیبل تأثیر مستقیمی بر درک محصول بر روی خریدار می گذارد بنابراین در نظر گرفتن یک طراحی خوب می تواند این تأثیر را چند برابر نماید. انجام یک سری نکات اساسی باعث می شود تا طراحی جذابی را بدست آورید. برای انجام این کار بهتر است:

از بهترین ابزار های ممکن استفاده کنید، برای مثال اگر در نظر دارید تا چاپ لوگو را بر روی لیبل انجام دهید بهتر است از نرم افزاهای مختلف طراحی استفاده نمایید.

اطلاعات مهم را بر روی لیبل درج نمایید. اطلاعاتی که خریدار را به درک کامل از محصول برساند.

با توجه به شکل بسته بندی خود طراحی محصول را تعیین نمایید.

– به شکل مدبرانه از ترکیبی از فونت ها استفاده نمایید! خوانایی نوشته در انتخاب فونت، رنگ، نوع و اندازه آن بستگی دارد، یک لیبل هرچقدر هم که طراحی خوبی داشته باشد اگر مشتریان نتوانند نوشته درج شده بر روی آن را بخوانند فایده ای ندارد.

هدف همه افرادی که لیبل خریداری می کنند این است تا به مشتری نشان دهند، چه چیزی در داخل بسته بندی ست! به همین دلیل چاپ اطلاعات جامع و ضروری از کالا از مهم ترین اصل در طراحی لیبل در نظر گرفته می شود. اگر می خواهید برند خود را معرفی کنید بهترین کار درج لوگو بر روی برچسب است. فراموش نکنید که بزرگی و یا کوچکی لیبل نمی تواند عامل اصلی در جذب مشتری باشد. یک لیبل زیبا در ابعاد استاندارد به نظر می رسد تا بتواند به خوبی بر روی محصول قرار بگیرد. درج اطلاعات زیاد و متن ها ناخوانا نیز کاری را پیش نمی برد. بنابراین بهتر است تا قبل از این که به یک طراحی خوب و در نهایت چاپ عالی از لیبل برسید، به سری نکات لازم در این زمینه توجه کافی را داشته باشید.

سخن پایان

ما نکاتی که باید در هنگام چاپ لیبل بدانید را بیان کردیم، در صورت نیاز به خرید این لیبل ها و حتی انجام کار چاپ بر روی این برچسب ها می توانید از مجموعه بزرگ لیبل لند کمک بگیرید. این شرکت در کنار شماست تا بتواند بهترین ها را تقدیم تان نماید. لذا فروش انواع لیبل و ریبون را با بهترین و مناسب ترین قیمت به صورت تک و عمده ارائه داده است. این مجموعه مرکز فروش لیبل در تهران است که علاوه بر پایتخت به سایر شهر های کشور نیز ارسال دارد.

در صورت نیاز به تماس با این مجموعه و خرید لیبل و ریبون می توانید با استفاده از شماره تلفن های زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس نمایندگی ها :

فروشگاه مرکزی : 66055298-021 – 66086997-021

نمایندگی غرب : 44870324-021 – 44870995-021

نمایندگی شرق : 77084273-021 – 77089678-021