ریبون رزین

کاربرد ریبون رزین

5/5 - (1 امتیاز)

در توضیح کاربرد ریبون رزین باید گفت که این ریبون بدلیل کاربرد طولانی مدتی که دارد مناسب برای مصارف پزشکی، بسته بندی، خودرو، شیمیایی و دیگر کسب و کارهایی است که چاپ باید برای سال ها و یا زمان طولانی تری روی لیبل باقی بماند. ریبون رزین از دو مورد ریبون وکس و وکس رزین، کیفیت بالاتری دارد و در مقابل قیمت این ریبون نیز گرانتر است. اگر بخواهیم به تعریف ریبون رزین بپردازیم باید بگوییم ریبونی که در مقابل آب و هوای سخت مانند: سرما، گرما، رطوبت، حرارت و … مقاوم است و مقدار رزینی که در این ریبون بکار رفته بسیار زیاد است به طوریکه برای انجام عملیات چاپ به حرارت بیشتری از سوی دستگاه نیاز دارد، به ریبونی با این خصوصیات، ریبون رزین ( Ribbon resin ) می گویند. ریبون رزین از ریبون وکس و وکس رزین مقاوم تر است.

توضیحات لازم در خصوص کاربرد ریبون رزین

ریبون در کل محصولی ست ضروری که مهم ترین کار را در دستگاه لیبل پرینتر ایفا می کند در واقع بدون ریبون کار چاپ امکان پذیر نیست. ریبون در اصل حکم کارتریج را برای لیبل پرینتر دارد. ریبون ها در بازار به 4 دسته ریبون وکس، ریبون وکس رزین، ریبون رزین و ریبون سوپر رزین تقسیم می شوند که در این مقاله می خواهیم به توضیحات مربوط به ریبون رزین بپردازیم.

  • عملکرد ریبون رزین: عملکرد ریبون رزین به این صورت است که در دستگاه لیبل پرینتر در جایگاهی که برای ریبون تعبیه شده قرار می گیرد و با استفاده از حرارت منتقل شده از سمت دستگاه، عملیات چاپ بر روی لیبل را انجام می دهد. در واقع ریبون نوار آغشته به جوهر است که با استفاده از حرارت می تواند فرآیند چاپ را انجام دهد.
  • لیبل مناسب برای ریبون رزین: در بین لیبل های موجود در بازار، می توان لیبل پی وی سی، برچسب متال و  لیبل اموال را نام برد که با استفاده از ریبون رزین می توان عملیات چاپ بر روی این لیبل ها را انجام داد. که البته ناگفته نماند عملکرد چاپ بر روی این لیبل ها به جز لیبل کاغذی فوق العاده است.
  • ساختار ریبون رزین: بیشترین مواد این ریبون را، رزین تشکیل می دهد. یعنی درصد بیشتر رزین در این ریبون باعث شده که سرعت چاپ پذیری پایین باشد چون رزین دارای نقطه ذوب بالایی است و برای اینکه چاپ انجام شود به حرارت بیشتری نیاز دارد و در مقابل فشار بیشتری به دستگاه وارد می شود که باعث می شود سرعت چاپ کاهش یابد. ریبون از لایه ی پلاستیک تشکیل شده که یک ورق نازک جوهر روی آن را می پوشاند.
  • ابعاد:  ریبون رزین با ابعاد 300 × 110 | 300 × 160 | 300 × 40 | 300 × 60 | 300×80 | 75 × 110 | 75 × 60 ساخته شده که بنا به نیاز خود و مطابق با دستگاه لیبل پرینتر می توانید هر کدام از این سایز ها را خریداری کنید.

ریبون رزین Ribbon resin

بررسی ریبون رزین از نظر سطح کیفیت

در بررسی به عمل آمده از سطح کیفیت ریبون رزین می توان اینگونه بیان کرد که این ریبون اگر در شرایطی قرار بگیرد که رطوبت زیاد است و یا دمای محیط سرد یا گرم است دچار مشکل نمی شود. همچنین حرارت نیز در اینگونه ریبون ها بی تاثیر است. مقاوم بودن در برابر انواع مواد شوینده، حلال ها و الکل از دیگر مواردیست که از مزیت های این ریبون به شمار می رود. استقامت در برابر خش و ساییدگی از دیگر مشخصات این محصول می باشد.

رزین موادی سخت است و همانطور که چاپ با استفاده از این ریبون سخت تر قابل انجام است، بنابراین کیفیت چاپ ریبون رزین نیز بالاتر است و چاپ با شفافیت و وضوح بسیار بر روی برچسب انجام می شود. ماندگاری متن و نوشته با استفاده از این ریبون، برای سال های طولانی باقی خواهد ماند و هر کدام از شرایط آب و هوایی بر روی این متون بی تاثیر هستند. کاربرد ریبون رزین برای مصارف طولانی مدت می باشد.

ریبون رزین از لایه ی محافظ، لایه PET، لایه آزاد و لایه جوهر تشکیل شده و نمای ظاهری شبیه به رول دارد به این صورت که ورق پلاستیکی به دور یک چوب پیچیده شده اند. سازگار بودن با انواع دستگاه های لیبل پرینتر از دیگر ویژگی های این ریبون است که بر مزیت های آن می افزاید.

نکته: در صورت تمام شدن ریبون رزین، باید ریبون جدید را به جای ریبون قبل جایگذاری کنید که تعویض ریبون نیز کار بسیار آسانی می باشد.

قیمت ریبون رزین

ریبون رزین را از نظر سطح قیمت می توان گرانتر از قیمت ریبون وکس و قیمت وکس رزین در نظر گرفت که البته این گرانی بدلیل کیفیت بالای این ریبون می باشد.

اگر تمایل به خرید و مشاهده انواع ریبون رزین را دارید، می توانید به فروشگاه اینترنتی لیبل لند مراجعه نمایید و در صفحه ی ریبون رزین این فروشگاه همه ی مدل های این ریبون را در سایز های مختلف بررسی کنید. سفارش این محصول هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری قابل انجام است که در صورت خرید غیر حضوری با اضافه کردن محصول انتخاب شده به سبد خرید، فرآِیند خرید را انجام دهید و جهت خرید غیر حضوری نیز می توانید به آدرس درج شده در این وب سایت مراجعه نمایید.

  • مشاوره رایگان درباره ی انواع ریبون ها
  • راهنمایی جهت خرید
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • خرید آسان و راحت
  • ارائه محصولی با کیفیت
  • تحویل به موقع که هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری امکان پذیر است.
  • در نظر گرفتن بهترین قیمت، از جمله خدمات ارائه شده توسط این فروشگاه تخصصی لیبل و ریبون است.

با خرید از این فروشگاه آنلاین می تواند لذت یک خرید خوب و خاطره انگیز را تجربه کنید و محصول خود را در اسرع وقت با کیفیت بسیار زیاد تحویل بگیرید.

نکاتی لازم برای خرید برای ریبون

اگر در پی خرید ریبون مناسب هستید توصیه ما به شما این می باشد که نکات لازم و استاندارد را قبل از خرید این محصول در نظر بگیرید.

اگر به دنبال ریبونی هستید که از نظر سطح کیفیت و ماندگاری تضمین شده باشد ریبون رزین انتخاب درستی است. کاربرد ریبون رزین برای صنایعی است که برای طولانی مدت می خواهند متن و تصویر بر روی لیبل باقی بماند پس در انتخاب لیبل مناسب نیز دقت لازم را به خرج دهید. برای مشاهده ی انواع لیبل نیز می توانید لیبل لند را انتخاب نمایید.

ابعاد ریبون را مطابق با نیاز خود در نظر بگیرید.

ریبون ها از نظر قیمت و سطح کیفیت به ترتیب از کم ترین کیفیت تا بیش ترین، به ریبون وکس، وکس رزین و ریبون رزین تقسیم بندی می شود. ضخامت جوهر ریبون بسیار مهم است پس قبل از خرید ضخامت ریبون را با قرار دادن در نور بسنجید. نکته ی دیگر نقطه ی PE است. این نقطه، نقطه ی حساسیت به ریبون می باشد که قابل تشخیص توسط مصرف کننده نیست.

لیبل را مناسب ریبون انتخاب کنید. مثلا برای ریبون وکس، لیبل کاغذی، برای ریبون وکس رزین، لیبل کاغذی و پی وی سی و متال و برای ریبون رزین، برچسب متال، اموال و PVC مناسب است.

حتما بخوانید: ریبون سوپر رزین چه کاربرد هایی دارد؟

مزایا و معایب ریبون رزین Ribbon resin

  • مزایا: کیفیت بالای چاپ، شفافیت و وضوح تصاویر و نوشته در عین رعایت ضرافت.
    مقاوم در برابر نور خورشید، محیط مرطوب، مواد شوینده و شیمیایی، الکل، حلال ها، حرارت، گرما، سرما، آب، سایش و خش
  • معایب: قیمت زیاد این محصول که البته در برابر سطح کیفیتی که این ریبون داراست ناچیز است. سرعت چاپ پایین.