رول کاغذ حرارتی

چگونگی تشخیص کیفیت رول کاغذ حرارتی

5/5 - (2 امتیاز)

بسیاری از کاربران در زمان خرید کاغذ حرارتی در چگونگی تشخیص کیفیت رول کاغذ حرارتی به مشکل میخورند و سوال دارند. بنابراین ما در نظر گرفته ایم تا این مطالب را در غالب یک مقاله برای شما آماده سازیم تا اطلاعات جامع و کاملی در این زمینه داشته باشید.

کاغذ حرارتی را می توان یکی از پرمصرف ترین کاغذ ها برای استفاده در فروشگاه ها، بانک ها، بیمارستان‌ ها و … معرفی نمود که بدون نیاز به جوهر قادر به انجام عملیات چاپ می باشد. شما به راحتی می توانید این کاغذ های پرکاربرد را در دستگاه هایی نظیر فیش پرینتر، دستگاه کارتخوان، دستگاه خودپرداز و صندوق فروشگاهی و … استفاده نمایید. عملیات چاپ با استفاده از این اقلام در زمان کوتاه و با کیفیت بالایی انجام می شود. رول کاغذ حرارتی از ساختاری نظیر لایه پوشش بالایی، لایه حرارتی، لایه زیرین و کاغذ پایه ساخته می شود.

لایه بالایی برای محافظت کاغذ در برابر آسیب های ناشی از سایش و تأثیرات محیطی، رطوبت و آب است. لایه حرارتی نیز از بخش های مهم در این کاغذ می باشد که بر اثر حرارت توسط چاپگر شروع به انجام چاپ تصاویر و متون بر روی کاغذ می نماید. این لایه اگر از نرمی لازمی برخوردار باشد، نشان دهنده ی کیفیت آن است.

لایه زیرین برای افزایش کیفیت تصاویر چاپی است. توجه داشته باشید تا در زمان خرید از برند هایی استفاده نمایید که لایه زیرین درجه یکی دارند. بخش دیگر در این محصول کاغذ پایه است که در ضخامت های مختلف موجود می باشد. که هر چه ضخامت آن بالاتر باشد در واقع کیفیت کاغذ افزایش می یابد. این لایه در حفظ یکنواختگی تصاویر، پارگی و کشیدگی تأثیر گذار است.

عوامل بسیاری چگونگی تشخیص کیفیت رول کاغذ حرارتی تأثیر گذارند که در ادامه به بررسی جزء به جزء آنها خواهیم پرداخت.

روش های چگونگی تشخیص کیفیت رول کاغذ حرارتی

کاغذ حرارتی نوعی کاغذ مخصوص است که بدون استفاده از جوهر قادر است تا با قرار گیری در معرض گرما، عملیات چاپ را انجام دهد. بر روی این کاغذ مخلوطی از رنگ و مواد شیمیایی قرار گرفته که آن را متفاوت از کاغذ های معمولی می گرداند. در واقع با رسیدن حرارت به این کاغذ ها، با انجام تغییر رنگ، نوشته با رنگ آبی و مشکی ظاهر می شود.

امروزه انواع مختلفی از این کاغذ ها را در بازار شاهد هستیم که انتخاب بهترین و با کیفیت ترین آن ها همواره یکی از دغدغه خریداران این محصولات بوده است. انتخاب بهترین و مرغوب ترین آن ها وابسته به یک سری روش هاست که پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

توجه داشته باشید که کاغذ حرارتی بدون کیفیت، سبب آسیب رساندن به پرینتر می شود به همین خاطر داشتن کیفیت یکی از الزامات در زمان خرید آن ها به شمار می رود. و اما راه های چگونگی تشخیص کیفیت رول کاغذ حرارتی به شرح زیر می باشد:

حتما بخوانید⇐ فروش عمده کاغذ رول حرارتی

  • ضخامت کاغذ حرارتی

اولین راه برای تشخیص کیفیت کاغذ حرارتی، بررسی ضخامت آن است. در واقع هر چقدر ضخامت آن ها بالاتر باشد، مسلماً کیفیت بیشتری نیز دارا هستند. ضخامت کاغذ رولی حرارتی بین 2.4 تا 3.3 میلی متر می باشد. البته فراموش نکنید که این ضخامت بالا در قیمت آن ها نیز بی تأثیر نیست.

نداشتن ضخامت استاندارد در کاغذ حرارتی موجب خراب شدن دستگاه پرینتر خواهد شد. این کاغذ ها در انواع مختلف و با عرض های متفاوتی عرضه می شوند که هرکدام متناسب با دستگاه خاصی هستند. به عنوان مثال برخی مناسب دستگاه های کارتخوان و بسیاری دیگر فقط مناسب صندوق های بزرگ فروشگاهی هستند.

فراموش نکنید که کاغذ های ضخیم علاوه بر اینکه سبب می شوند تا عملیات چاپ به خوبی بر روی آن ها صورت پذیرد، از مقاومت خوبی هم برخوردارند. کاغذ با داشتن ضخامت کم، ضمن داشتن مقاومت پایین باعث می گردد تا چاپ به درستی انجام نشود. اگر رول کاغذ حرارتی ضخامت پایینی داشته باشد، باعث می شود تا با پاره شده در زمان چرخش و بیرون آمدن، درون دستگاه گیر کند.

خرید بهترین و مناسب ترین کاغذ حرارتی باعث می شود تا بهترین فرآیند چاپ را در پیش داشته باشید پس توصیه ما به شما این خواهد بود که رول کاغذ حرارتی شما باید ضخامت استانداردی داشته باشد، نه خیلی ضخامت بالا و نه خیلی پایین.

  • پوشش یکسان چاپ

روش دیگر برای چگونگی تشخیص کیفیت رول کاغذ حرارتی بررسی پوشش یکسان چاپ است. بر روی این کاغذ ها مواد شیمیایی برای چاپ حرارتی قرار گرفته که با ایجاد پوشش یکسان در تمامی سطوح کاغذ باعث می شود تا چاپ با کیفیت عالی انجام شود. سطح این کاغذ ها روغنی و براق است طورکیه برروی رول کاغذ حرارتی به دلیل داشتن خاصیت نرم بودن، نمی توان با خودکار چیزی نوشت.

دارا بودن پوشش یکنواخت بر روی آن سبب می شود تا کیفیت چاپ بهتر و یکسانی در پیش داشته باشید. پوشش با کیفیت تر، چاپ را با وضوح بالاتری انجام می دهد بنابراین برای اطمینان از کیفیت پوشش می توانید تا با یک ناخن بر روی آن خراش دهید. باید با انجام این کار رنگ چاپ که معمولاً مشکی و یا آبی است، روی آن ظاهر شود. در صورت ظاهر نشدن این رنگ ها، کاغذ شما بی کیفیت است.

  • برند سازنده

اطلاع از برند سازنده رول کاغذ حرارتی از روش های دیگر برای تشخیص برشمرده می شود. امروزه تولیدات انبوهی از این اقلام در سطح بازار وجود دارند که یا در نوع خارجی هستند و یا ایرانی. در زمان خرید توجه به برند تولید کننده از مهم ترین نکات است چرا که شرکت های معتبر در تولید این اقلام از مواد اولیه درجه یک و با کیفیت استفاده می کنند که طبق فرمول های خاص تولیدی، کاغذ های آن ها مرغوب تر هستند.

در صورت نیاز به مشاوره برای خرید این کاغذ ها و چگونگی تشخیص کیفیت رول کاغذ حرارتی می توانید با کارشناسان بخش لیبل لند در تماس باشید. این مجموعه لیبل لند با شروع به فعالیت در زمینه فروش انواع لیبل و ریبون شروع به فعالیت کرده و با سابقه بیش از 15 سال در این زمینه یکی از بهترین ها معرفی می شود که امکان خرید این اقلام را به صورت حضوری و اینترنتی ( با استفاده از وب سایت www.labellandco.ir ) فراهم نموده است.

توجه نمایید که این کاغذ ها باید به درستی و مطابق با استاندارد های لازم در جای خود قرار بگیرند تا سبب ارائه بهترین محصول نهایی شوند.

حتما بخوانید⇐ قیمت کاغذ حرارتی هانسول کر